حبه حرفهای روزانه
مینویسم که یادم نرود
اقتصاد سرمایه داری و سایر قضایا...
شنیدین که میگن ما ایرانیا تازه وقتی یکی میمیره یادمون میافته بهش؟
خوب باید بگم که این قضیه خیلیش تقصیر منه
آیت الله خویی که مرد من تازه فهمیدم (چون مدرسه رو تعطیل کردن) شخصیت امام رو هم بعد از مرگش شناختم
دیروز فهمیدم که میلتون فریدمن هم مرده
همه این فرهنگ کثیف، تقصیر منه
شرمنده ام!


پینوشت:
من از اونجا که توسط پدر و مادری سوسیالیست بزرگ شدم و تحت تربیت اونها قرار گرفته ام طبیعتا باید طرفدار اقتصاد سرمایه داری میشدم!!!، همانطور که بچه آخوندها اول انقلاب مجاهد شدند و بچه سلطنت طلبها کمونیست شدند من هم شدم طرفدار اقتصاد سرمایه داری، البته همسایه های حمالمان هم کم تاثیر گذار نبودند یعنی من میدیدم که مادر من که طرفدار تساوی حقوق مردم و حمایت از ملت و این مزخرفات بود، به علت عقایدش تا سالها از دانشگاه اخراج شده بود در حالی که فرش فروشهای فامیلمان که کمونیسم برایشان همان خدا نیست بود و سفره ابولفضل میانداختند و نذر امام حسینشان عالم و آدم را به منزلشان میکشاند و هر کدام دو مدل زن داشتند (یکی قدیمی و چادری و دیگری امروزی) به نون و نوایی رسیده بودند. در حقیقت اگر بخواهم کسی را پایه گذار مکتب فکری اکنونم بدانم بیشتر حمالهای پولدار اطرافمان است تا پدر و مادرم. (هر چند باید این را هم بگویم که درست است که آنها من را در بچگی به فرزندی قبول کرده اند اما عزیزترین کسانم همین دو نفرند، و حقیقتا من آندو را پدر و مادر واقعی خودم میدانم چون معلوم نبود اگر ایندو نبودند من الان سر کدام چهار راه داشتم گدایی میکردم)

بگذریم

گلاب به روتون میلتون فریدمن را هم مثل بقیه من بعد از مرگش کشف کردم،

اماااااااااااااااااااااا


آقا این بابا یه برنامه تلویزیونی به نام Free to Choose در اواخر دهه 80 و اوایل نود داشته توی کانال pbs واقعا دیدنی
هر چند باید بگم در مورد آموزش یکمی من نمیتونم قبول کنم حرفهاشو، مثلا میگه که دولت نباید هیچگونه دخالتی در آموزش بکنه (حتی در مدارس ابتدایی) من از اونجا که این استادم خودش رو یه فیلسوف بزرگ در آموزش میدونه اینجا و سال گذشته کلی مقاله در پاچه مبارک من کرده بود که درباره آموزش در آمریکا بخوانم بیشتر طرفدار این طرفداران "دانش پایه ای مشترک" (Common body of knowledge) و اینها شده ام حتی به نظرم سیلابس مشترک (Common Curriculum) نه تنها بد نیست بلکه خیلی هم نازبلا وبه درد بخور است. ولی ظاهرا فریدمن هر نوع دخالت دولت را در آموزش نفی میکند

داشتم میگفتم اگر دوست دارید ویدیوهای فوق العاده برنامه آزادی انتخاب فریدمن را ببینید در گوگل ویدیو اغلبش هست و واقعا جالب است همینطور قسمتهای خیلی کمتر و کوتاهتر هم در یوتیوب هست. (اگر هم مثل من از کانالهای دزدی و اشتراک گذاری فایل P2P هم در اینترنت استفاده میکنید همه قسمتهاش اونجا ریخته)

اما از اونجا که نمیشه این بحث رو بدون اشاره به تاثیر عقاید فریدمن در صنعت پورن به پایان برد میتوانید خلاصه مصاحبه فریدمن برنده جایزه اقتصاد نوبل و نظریه پرداز بزرگ را با مجله پلی بوی در فوریه سال 73 را اینجا بخوانید (روی اینترنت میتوانید با چهار دلار آن شماره را بخرید). اگر احیانا خریدید بدید منم مصاحبه کامل این بابا رو بخونم


پینوشت دوم:
نوشته حامد قدوسی هم در این باره بخوانید، من مدتی است که دارم از وبلاگهای حامد و روزبه چیز یاد میگیرم قبلا فکر میکردم وبلاگ فقط به درد همسر یابی و اینها میخوره الان میبینم واقعا میشه چیزهای جالبی هم توش پیدا کرد، خدا این دو جوون رو حفظ کنه!