حبه حرفهای روزانه
مینویسم که یادم نرود
اندر باب Human Computation و علت خوش حالی من

آقا من امروز خیلی کف کردم
امروز رفتم توی وبلاگ سایت بی بی سی [این صفحه] دیدم بالای قسمت کامنتهاش نوشته

توجه توجه

برای تبدیل خط فرنگی به فارسی از اینجا استفاده کنین


در حقیقت این برنامه رو دو تا از دوستای من نوشته اند، چه شبهایی که اینا داشتن الگوریتم برنامه شون رو تصحیح میکردن. و یا همفکری میکردن
و چه ایده هایی که جداییشون هیچوقت نذاشت توی برنامه وارد بشه
یکیشون موند ایران و یکی اومد اینجا
اونی که ایران مونده بهترین همخانه من بود و بهترین رفیقم
بگذریم،

حدود دو سال هست که روی این برنامه کاری انجام نشده ولی شاید به زودی دوباره شروع بشه تصحیحش
موتور داخلیش کمی هوشمنده و میتونه خودش رو بهبود بده در طی سال ولی اگه کاری روش انجام نشه به خودی خود به جایی نمیرسه
و من فکر کنم هر کسی که الان بخواد یه برنامه بهتر بنویسه میتونه این کار رو بکنه بخصوص با تکنولوژی هایی که این دو ساله بیرون اومده
آره خلاصه اینهم داستان نوستالوژی شدن امروز ما بود


Human Computation
در مورد هیومن کامپیوتیشن خیلی حرف دارم و باید یکم مقاله هایی که دارم رو مرتب کنم و بعد بیام کلی چیز اینجا بنویسم فقط این رو بگم که الان خیلی از وبسایتها روی این ایده بنا شده که انسان سریعترین پردازنده دنیاست. و اینکه مدت زمانی که مردم در یک سال گذاشته اند که روی اینترنت ورق بازی کنند خیلی بیش از زمانی است که برای ساخت اهرام ثلاثه مصرف شده پس چرا از این پردازش مفتی استفاده نکنیم (سایتهایی مثل Digg و Delicious دقیقا با همین تصور آغاز به کار کردند)

این ویدیو رو هم ببینید این بابا خیلی کارش درسته و در حقیقت کسی بود که این عکسهای با پس زمینه رو برای جلوگیری از سو استفاده های برنامه های آنلاین اختراع کرد و بابتش میلیونها دلار پول آورد در دانشگاه کارنگی ملون (این عکسهایی رو میگم که وقتی میخواهید ایمیل جدید باز کنید میاد جلوتون میگه اگه راست میگی بگو توی این چی نوشته) ویدویش خیلی جالبه نیازی نیست که آدم اهل کامپیوتر باشین تا خوشتون بیاد باید اهل دل باشین