حبه حرفهای روزانه
مینویسم که یادم نرود
جامعه بهاییت آمریکا و کودکان بم توضیحات

یتیم را نوازش کنید گرسنه ها را سیر نمائید، بیچاره ای را دستگیری نمائید تا مقبول درگاه الهی شوید...عبدالبهاء



در ادامه نوشته ای که من نوشته بودم در رابطه با اینکه چرا بهایی های ایران از هند و چین و افریقا بچه می آورند ولی حاضر نیستند سرپرستی کودکان بم را قبول کنند تعدادی نامه گرفتم، خیلی جالب است من واقعا شک دارم اینجا خواننده زیادی داشته باشه ولی خیلی ممنونم از دوستانی که نامه فرستادند (بخصوص دوستان بهایی)

اجازه بدید برای تبرک هم که شده برنامه رو با گشایش نامه ای از حضرت ابوی (بابام) آغاز کنیم که فردای روزی که ما این نوشته را نوشتیم نامه محترمشان در صندوق پستمان چشمک میزد،

ایشان نوشته اند: "تو چیکار به دین مردم داری، بشین درستو بخون! هر دینی برای خودش یه سری روش تبلیغ داره، ما جمکران و روضه داریم بقیه هم همینطور، در ضمن اگر دنیا بهایی دارد، ایران هم انجمن حجتیه و عسکر اولادی دارد :)" (توضیح: من در متن حضرت ابوی اندکی دست برده ام)

من خیلی دوست دارم بفهمم این تشکیلات بهایی ها چطور ساماندهی میشود، دوستان بهایی من همه شماره بهاییت دارند با کارتش، یک بار با یکی شان حرف میزدم میگفت مدرک لیسانس دانشگاه بهایی ها در ایران را دانشگاه پوردو صادر میکند (و خدا میداند که من چقدر دوست داشتم بروم پردو) و اینکه با آن مدرک میتوانی در آمریکا درست را ادامه بدهی

بگذریم

دوم اینکه دوست دیگری این صفحه رو از سایت بهزیستی فرستاده بودند
که در اون در بند 13 هست که : "ماده 13 : مقررات قانون احوال شخصيه ايرانيان غير شيعه در مورد فرزندخواندگي به اعتبار خود باقي است."

که این خودش ترجمه میخواهد،
من برای یک وکیل خوب ایمیل فرستادم که این یعنی چه، ایشان در جواب نوشتند که "
منظور از احوال شخصیه ایرانیان غیر شیعه مذاهب شناخته شده و رسمی منعکس در قانون است
حقوقی در این خصوص برای دیانت بهائیت منظور نشده است"

این تا اینجا

دوستی که خود بهایی هستند هم میل زده بودند و گفته بودند که دولت ایران سرپرستی اطفال را حتی به سایر اقلیتهای مذهبی هم نمیدهد
ایشان گفته بودند که هرچند اکنون در آلمان ساکنند اما در دوران زلزله بم در کرمان ساکن بودند و شاهد بودند که بهایی های کرمان هم برای کمک به زلزله زده های بم رفته بودند

همینطور دوست دیگری هم که ایمیل زده بودند نوشته بودند که خانواده ای زردشتی را میشناخته اند که با توجه به اینکه نمیتوانسته اند قانونا سرپرستی کودکی را قبول کنند از خانواده ای فقیر کودکی را به فرزندی قبول کردند و از همین طریق برای طفل شناسنامه گرفتند

این هم تا اینجا

بعد من رفتم از یکی از دوستان بهایی ام که خیلی معتقد است هم پرسیدم که چرا بهایی ها نمیگویند که بهایی نیستند که هم بتوانند بروند دانشگاه در ایران (و به نوعی به رشد جامعه خودشان کمک کنند) و هم بتوانند خیلی از حقوق شهروندی خودشان را بدست آورند
که این دوست ما گفت: "بهاییت مثل اسلام نیست که تقیه داشته باشد"

از طرفی دیگر من تا آنجا که میدانم برخی احکام اسلام (که از دید برخی متحجر است) در بهاییت هم بوده و بعدا دستخوش تغییر شده
مثلا تعدد زوجات در زمان حضرت بهاالله وجود داشته و بهاییت آنرا به رسمیت میشناخته اما بعدها که فرزند بهاالله میاید و فرهنگ غربیها و کراهت این عمل در فرهنگ آنها را می بیند به نوعی حکم به حرمت این عمل میدهد، پس دین بهاییت هم تا آنجا که مشخص هست آنقدر انعطاف دارد که بشود برخی موارد را واردش کرد

نتیجه گیری: در ایران بهایی ها مثل خیلی گروههای دیگر، مثل کردها و عربها و ترکها مثل مسیحیها و زردشتیان و کلیمی ها ، مثل زنان و کودکان، از خیلی از حقوق طبیعی انسانی بی بهره اند


پینوشت:

این را هم بگویم بهایی ها هم خوبند و خیلی آدم تحصیل کرده دارند و بهترین دوستان من اینجا بهایی اند، منتها من نمیدانم چرا به هر کسی که توی ایران دستشان رسیده یک گرین کارت داده اند که بیاید آمریکا، مسخره است ولی همه دوستان بهایی من مشروب میخورند جلو ما، بعد میگویند به آن یکی رفیق بهایی مان نگو، این چیزها رو من هیچوقت نفهمیدم. یاد مسلمانانی میافتد آدم که دهانشان را آب میکشیدند وقت نماز و مست نماز میخواندند

یک تشکر هم باید از خاله هما بکنیم به خاطر فرستادن سایت بهزیستی، انشاالله کوشایشان آزاده زندگی کند همیشه

آپدیت:
این دوست بهایی ما میگفت یه بار رفته بودیم منزل یکی دیگر از بهایی ها جمع شده بودیم همه برای کلاس انگلیسی، دختر و پسر، ریختند و گرفتنمان، دوستم میگفت من هنوز پرونده دارم در دادگاه به جرم "ارتباط نامشروع" !!!!

دوستی بهایی نامه داده اند که نام دانشگاه بهایی ها در ایران BIHE (Bahai institute of higher education) و در حقیقت مدرکش را پردو صادر نمیکند بلکه پردو به علاوه تعدادی دیگر از دانشگاهها آنرا قبول دارند و فارغ التحصیلان آن دانشگاه میتوانند در پردو ادامه تحصیل دهند

ایشان همینطور برای من سایت رسمی آیین بهایی را فرستاده اند که میتوانید بخوانید
من هم چند تا سایت درباره بهاییت میشناسم این خیلی سایت خوبی است و همینطور این سایت هم بدک نیست اگر برنامه های تلویزیونی و رادیویی دیانت بهایی را هم میخواهید ببینید اینجا را ببینید


بازم بابام ایمیل فرستاده اند و تذکرهایی در باب انگشت نکردن به دین ملت داده اند. همچنین اشاره داشته اند که اسلام و بودایی یکی است . و اینکه دین افیون توده هاست (خدایی من یه هفده هجده سال بود که از این رفلکس های سوسیالیستی از بابام ندیده بودم)
به هر صورت، من در جواب این را برای پدرم فرستادم، "لکم دینکم و لی دین" (دین شما از آن شما و دین من از آن خودم) لازم به ذکر است که این را پیامبر اسلام برای مشرکین میگوید


آقا من دیگه غلط بکنم درباره هیچ دینی نظر بدم در اینجا، از این به بعد به مدت یک ماه فقط نوشته های سکسی و مستهجن در این وبلاگ منتشر میشود